Sluníčka

Pedagogické obsazení

  • Michaela Jiříčková – učitelka
  • Nikola Serbousková DiS. – učitelka
  • Martina Tomášová – asistentka pedagoga

CHARAKTERISTIKA TŘÍDY – SLUNÍČKA

Ve školním roce 2024 – 2025 je třída Sluníček heterogenní a je zde zařazeno 20 dětí ve věku 3– 6 let, z toho 8 dívek a 12 chlapců. 7 dětí tuto třídu navštěvovalo již v minulém školním roce, 7 jich přestoupilo ze třídy Motýlků, 4 děti přestoupily z třídy Broučků a 2 nastoupily do MŠ nově. Celkem 9 dětí plní povinnou předškolní docházku, z toho 1 chlapec formou individuálního vzdělávání. Na základě doporučení školského poradenského zařízení jsou dětem poskytována podpůrná opatření 3. stupně, včetně asistenta pedagoga. Z toho je 1 dítě vzděláváno dle IVP.

Třídní vzdělávací program je zaměřen na všestranný rozvoj vědomostí, dovedností a návyků dětí, ale také na podporu socio-emočního vývoje dětí, logopedickou prevenci (dle kompetencí učitelek) a zdravý životní styl. Plánování vzdělávací nabídky vychází ze Školního vzdělávacího programu (ŠVP) Spolu v kouzelném světě, jehož vzdělávací obsah je společný pro všechny věkové kategorie dětí a je rozdělen do čtyř integrovaných bloků.

1) KOUZLO OSOBNOSTI

2) KOUZELNÁ PŘÍRODA

3) KOUZLA TRADIC A POHÁDEK

4) KOUZELNÉ PROSTŘEDÍ

6,00 – 8,00 h. Příchod dětí, spontánní hry, ranní vzdělávací nabídka – individuální nebo skupinové aktivity dle volby dětí

8,00 – 8,45 h. Ranní cvičení (každé úterý velký tělocvik v tělocvičně MŠ), cvičení pro rozvoj řeči

8,45 – 9,10 h. Hygiena, svačina

9,10 – 9,30 h. Komunitní kruh, didakticky zacílené činnosti – frontální, skupinové, ve dvojicích¨

9,30 – 11,30 h. Příprava na pobyt venku, pobyt venku

11,30 – 12,00 h. Oběd, hygiena

12,00 – 12,30 h. Poslech četby z knihy, CD

12,30 – 14,00 h. Odpočinek na matracích, alternativní klidové aktivity pro nespící děti (od 13 h.)

14,00 – 14,20 h. Hygiena, svačina

14,20 – 16,00 h. Spontánní hry, pohybové aktivity v herně a na školní zahradě

SPOLEČNÁ PRAVIDLA

Na začátku školního roku si děti společně s učitelkami vytváří a postupně osvojují třídní pravidla vzájemného soužití. Pravidla jsou formulována v pozitivní formě tak, aby děti stimulovala k žádoucímu chování. Jsou umístěna na viditelných místech ve třídě a každé má svůj symbol. Průběžně si je připomínáme a prakticky využíváme při řešení konkrétních situací.