Personální složení:
Mgr. Pavlína Zahradníková Štěpánková – ředitelka
Mgr. Ivana Rubešová – učitelka
Ivana Zangeová – asistentka pedagoga
CHARAKTERISTIKA TŘÍDY – BROUČCI
Ve školním roce 2024 – 2025 je třída Broučků heterogenní a je zde zařazeno 20 dětí ve věku 3 – 6 let, z toho 10 dívek a 10 chlapců. 12 dětí tuto třídu navštěvovalo již v minulém školním roce, 5 jich přestoupilo ze třídy Motýlků a 3 nastoupily do MŠ nově. Celkem 8 dětí plní povinnou předškolní docházku, z toho 1 chlapec formou individuálního vzdělávání. Na základě doporučení školského poradenského zařízení jsou dvěma dětem poskytována podpůrná opatření 3. a 5. stupně, včetně asistenta pedagoga.
Třídní vzdělávací program je zaměřen na všestranný rozvoj vědomostí, dovedností a návyků dětí, ale také na podporu socio-emočního vývoje dětí, logopedickou prevenci a zdravý životní styl. Plánování vzdělávací nabídky vychází ze Školního vzdělávacího programu Spolu v kouzelném světě (ŠVP), jehož vzdělávací obsah je společný pro všechny věkové kategorie dětí a je rozdělen do čtyř integrovaných bloků.
1) KOUZLO OSOBNOSTI
2) KOUZELNÁ PŘÍRODA
3) KOUZLA TRADIC A POHÁDEK
4) KOUZELNÉ PROSTŘEDÍ
DENNÍ REŽIM
6,00 – 8,00 h. Příchod dětí, spontánní hry, ranní vzdělávací nabídka – individuální nebo skupinové aktivity dle volby dětí
8,00 – 8,45 h. Ranní cvičení (každé úterý velký tělocvik v tělocvičně MŠ), cvičení pro rozvoj řeči
8,45 – 9,10 h. Hygiena, svačina
9,10 – 9,30 h. Komunitní kruh, didakticky zacílené činnosti – frontální, skupinové, ve dvojicích¨
9,30 – 11,30 h. Příprava na pobyt venku, pobyt venku
11,30 – 12,00 h. Oběd, hygiena
12,00 – 12,30 h. Poslech četby z knihy, CD
12,30 – 14,00 h. Odpočinek na matracích, alternativní klidové aktivity pro nespící děti (od 13 h.)
14,00 – 14,20 h. Hygiena, svačina
14,20 – 16,00 h. Spontánní hry, pohybové aktivity v herně a na školní zahradě
SPOLEČNÁ PRAVIDLA
Na začátku školního roku si děti společně s učitelkami vytváří a postupně osvojují třídní pravidla vzájemného soužití. Pravidla jsou formulována v pozitivní formě tak, aby děti stimulovala k žádoucímu chování. Jsou umístěna na viditelných místech ve třídě a každé má svůj symbol. Průběžně si je připomínáme a prakticky využíváme při řešení konkrétních situací.